Testy

Pas na numer startowy Kalenji

http://www.decathlon.pl/pas-na-numer-startowy-id_8200372.html#avantages

Krótka minirecenzja pasa na numer startowy Kalenji.

Znajomy widząc kiedyś moje zdjęcie z biegu z przyagrafkowanym numerem, kazał natychmiast kupować pas na numer startowy. Szkoda ubrań argumentował.

Co fakt, to fakt. Każdy start wymaga przyczepienia numeru startowego. Każdy numer startowy jest przyczepiany trzema-czterema agrafkami. Za każdym razem przybywają cztery otworki w odzieży. Część ciuchów to zniesie, część niestety nie.

Korzystając z jego rady kupiłem najtańszy pas z firmy Kalenji.

Zalety pasa:

+dobre zapięcie i regulacja pasa,

+pas jest elastyczny,

+pas ma 6 zaczepów na żele,

+3 zapinane uchwyty na numer startowy,

+możliwość przesunięcia pasa i numeru na bok i np. rozpięcie wiatrówki (co przy przyagrafkowanym numerze by było trudne, jeśli nie niemożliwe).

 

Wady

-zaczepy są zbyt blisko siebie,

-odległość między lewą i prawą szlufką na żel to jedynie 17,5cm,

-brakuje choćby najmniejszej zapinanej kieszonki.

Jak to działa?

Aby przypiąć numer startowy trzeba go nabić na trzy szpikulce  Zapinki

i nałożyć zapięcia. Całkiem skuteczne i trwałe rozwiązanie.

zapinki2Zapiąć i wyregulować pas. I tyle. Więc w czym jest problem?

Zmierzyłem ostatnie numery startowe, z których korzystałem. 21cm, 21cm, 22,5cm, 21,5cm oraz 22,5cm. Numery są szersze niż przewidziane przez producenta miejsce na numer (17,5cm). Trochę to działa tak, jak z miejscem na rejestrację samochodową w amerykańskich autach. Polskie blachy trzeba wyginać, żeby dopasować do wnęki. I część wystaje poza wnękę

Tu jest ta sama sytuacja. Numer z jednej strony jest odgięty nad szlufką. Więc w czasie biegu porywy wiatru odginają numer – to niestety może się skończyć naderwaniem papieru – zależnie od sposobu wykonania przez organizatorów biegu.

Żeby jeszcze skrajne zaczepy numeru były bliżej krańców miejsca na numer. Tak nie jest. Do tego w moim egzemplarzu zaczepy są zamocowane dość losowo – każdy kolejny trochę wyżej na pasku. Można je przemontować, ale zostaną po nich paskudne dziury po otworach.

Patrząc na to wszystko się zastanawiam po co aż 6 uchwytów na żele, skoro numer startowy i tak blokuje jeden z nich.

Podsumowując: pas jest wygodny ale jego konstrukcja niestety nie została przemyślana. Wygodna jest możliwość przesuwania pasa i numeru startowego na bok/na tył. Takich manewrów nie dałoby się wykonać z numerem startowym przybitym agrafkami.

A jak się prezentuje pas z numerem w akcji?

Pas na numer startowy, bwotr.pl

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Theme by Anders Norén